Tuesday 22 November 2011

NURUL IZZAH DI BAYANGI KEKALAHAN DI LEMBAH PANTAI.


Pelik tengok si Nurul Izzah bila mendengar nama Menteri Wilayah  Datuk Raja Nong Chik macam berjumpa hantu.  Sebenarnya dia cukup takut dengar nama Datuk Raja Nong Chik ni menjadi sebutan rakyat. Sebab 
 Datuk Raja Nong Chik dah banyak membantu rakyat disekitar kawasan Parlimen dia sedangkan dia satu kerja pun tak buat.

Maka sebab itulah dia cuba memburuk - burukkan nama baik serta perkhidmatan yang diberikan oleh Datuk Raja Nong Chik kepada rakyat.

Dengan cara ini, dia ingat dia dapat nak alih perhatian rakyat. Cuma persoalannya, adakah apa yang dibuat oleh Datuk Raja Nong Chik ini salah?

Mungkin salah la kot. Sebab bagi Si Nurul Izzah ni, seorang pemimpin tak perlu nak beria - ia turun ke padang dan membantu rakyat.

Bagi dia, seorang pemimpin itu cukup sekadar tahu nak mempertikaikan itu dan ini serta menipu rakyat 24jam sehari dan 7hari seminggu.

Itulah tafsiran perkhidmatan rakyat yang wajar diberikan oleh seorang pemimpin seperti Nurul Izzah. Tapi itu disebabkan dia bongok. Maka, memang itulah tafsiran dia.

Dia ingat rakyat Malaysia ni pun sama bongok macam dia agaknya. Kalau dah tak reti buat kerja tu, jangan nak sibuk berpolitik la. Duduk je kat rumah dia yang berharga jutaan ribu ringgit tu. Sibuk - sibuk menyusahkan orang buat apa!!!

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar sangat yakin bahawa Umno akan menurunkan Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Senator Datuk  Seri Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin akan bertanding di kerusi itu  dalam pilihanraya ke-13.
Keyakinan ini disandarkan kepada beberapa faktor, antaranya penumpuan Raja Nong Chik terhadap Lembah Pantai.
“Daripada penyalahgunaan kuasa dan jawatan selaku Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar untuk meluaskan pengaruh beliau di Lembah Pantai, sementara meminggirkan kawasan lain di Wilayah Persekutuan, Putrajaya dan khususnya Labuan, jelas bahawa Raja Nong Chik berkemungkinan besar bertanding di Lembah Pantai,” kata Nurul yang juga ialah naib presiden PKR.
Nurul berkata demikian ketika diminta meramal kemungkinan Raja Nong Chik merebut kerusi Lembah Pantai di dalam satu temuramah menerusi e-mel.
Beliau menambah bahawa keyakinannya itu diperkukuhkan lagi kerana dihalang dari menggunakan prasarana Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) serta memasuki surau dan masjid seliaan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (Jawi).

Beliau mendakwa halangan ini wujud sejak Raja Nong Chik menjadi ketua bahagian Umno Lembah Pantai.
“Semua ini merupakan tindakan maha tidak profesional dan mengecewakan oleh seorang menteri lantikan BN,” kata Nurul.

No comments:

Post a Comment